وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی

رئیس سابق هیئت مدیره و شورای علمی دین پژوهان کشور

وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی

رئیس سابق هیئت مدیره و شورای علمی دین پژوهان کشور

وبلاگ رسمی مرحوم دکتر محمد جواد صاحبی
پیوندها

کتاب جستارهای عاشورایی منتشر شد+دانلود

يكشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۴۹ ق.ظ

مجموعۀ حاضر که از شمار نشست­های مناسبتی می ­باشد، به ایام محرِِّم و صفر و رویدادهای تاریخی و مذهبی این دو ماه اختصاص یافته است. سخنرانان در این مباحثات کوشیده اند به واکاوی موضوعات تاریخی، کلامی و اجتماعی چالش­ برانگیز نهضت حسینی و نیز واقعۀ عاشورای سال 61 هجری پرداخته، در حد بضاعت خود پردۀ غبار و ابهام را از آن بردارند.

نشست­های علمی، سنت حسنه­ ای است که دبیرخانه دین­ پژوهان کشور، در دو صورتِ تخصصی و مناسبتی از آغاز تا کنون به برگزاری آن­ها اهتمام ورزیده است.
مجموعۀ حاضر که از شمار نشست­های مناسبتی می­باشد، به ایام محرِِّم و صفر و رویدادهای تاریخی و مذهبی این دو ماه اختصاص یافته است. سخنرانان در این مباحثات کوشیده اند به واکاوی موضوعات تاریخی، کلامی و اجتماعی چالش­ برانگیز نهضت حسینی و نیز واقعۀ عاشورای سال ۶۱ هجری پرداخته، در حد بضاعت خود پردۀ غبار و ابهام را از آن بردارند.
از ویژگی­های این نشست­ها، فضای باز و آزاد برای ارایه دیدگاه­ها و نظریه ­ها از یک­ سو و نقد و بررسی و مداخله­ های علمی مخاطبان و حاضران در جلسات از سوی دیگر است.
 در پایان از دانشور فرزانه، جناب آقای دکتر آیت پیمان، مدیر مسئول محترم دبیرخانه دین­ پژوهان، به جهت اهتمامی که در برگزاری این نشست­ها داشته­اند، همچنین از پژوهشگران و مخاطبان بزرگواری که در این مباحثات مشارکت کرده ­اند، صمیمانه سپاسگزاری می­کنم و اجر همه را به خدای بزرگ واگذار می نمایم.
محمد جواد صاحبی
 متن کامل در ادامه مطلب
پیشگفتار
کتاب حاضر، مجموعه گفتارهایی است که به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سرور آزادگان و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین در حضور گروهی از پژوهشگران علوم دینی در محل دبیرخانه دین‌پژوهان کشور ایراد گردیده است.
جلسات یاد شده، در ادامه سلسله نشست‌های علمی مناسبتی دبیرخانه می‌باشد که پس از مختصری ویرایش با حفظ و آهنگ خطابه و درس گفتار تنظیم و تدوین گردیده و ترتیب مطالب، نیز بر اساس تاریخ ایراد آن انجام پذیرفته است.
شایان یادآوری است که نشست‌های علمی دبیرخانه دین‌پژوهان همزمان در برخی از رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب بازتاب می‌یابد و همواره در پایگاه اطلاع‌رسانی مجازی با آدرس www.dinpajoohan.com  قابل دریافت می‌باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی